PRESSEMELDING
Reitan lanserer fotoautomater i Trondheim:
Øyeblikkelig fremkalling på Narvesen og 7-Eleven
Oslo/Drøbak, 13. desember 2006: Et nytt selvbetjent fotoautomat-konsept skal rulles ut over hele landet. Først ut er Trondheim. Fra onsdag 13. desember er 33 fotoautomater tilgjengelige i Narvesen og 7-eleven butikker i byen. Fotofremkalling må være tilgjengelig der folk flest ferdes, sier administrerende direktør i Digikwik, Jan O. Skybak.
I dag lanseres et samarbeid mellom Reitangruppen og Digikwik. Digikwik er et nytt konsept for hurtigfremkalling. Det lanseres fotoautomater i 33 Narvesenkiosker og 7-Eleven butikker i Trondheim. Narvesen og 7-Eleven vil sammen med Digikwiks fotoautomatene gi kundene sine Norges raskeste fremkalling
- Vi velger å lanserer Digikwik i Trondheim som første sted i Norge. Trondheim er en perfekt by som har en passe størrelse for vår lansering. Dessuten ønsket vi å starte et annet sted enn Oslo og Reitanfamilien har jo en sterk tilknytning til Trondheim. De ønsket derfor også å starte her, forteller Skybak.
- Vi ønsker til enhver tid å tilby våre kunder det de ønsker, og vi har lenge sett et behov for å tilby rask og enkel fotofremkalling av digitale bilder. Nå plasserer vi fotoautomatene der folk ferdes, i Narvesen og på 7-Eleven. Vi har som ambisjon å gjøre hverdagen enklere for våre kunder, og rask og enkel fotofremkalling kan være en liten, men viktig bidragsyter til dette, sier administrerende direktør Magnus Reitan i Reitan Servicehandel.
- Et enormt behov for å fremkalle bilder
Overgangen til digitale bilder har tvunget fotobransjen til å måtte omstille seg. Kundene har utviklet en ny atferd hvor man i mye større grad forlanger fremkalling der de ferdes, det skal gjøres raskt samtidig som det ikke skal gå på bekostning av kvaliteten. Veldig mange av dagens kunder fremkaller ikke sine digitale bilder, men lar disse ligge på datamaskinen.
- Det er vokst frem et behov for raskt å kunne skrive ut digitale bilder av høy kvalitet. 98 prosent av alle fotokameraer som selges i Norge er digitale og i dag har 65 prosent av landets husholdninger minst ett digitalkamera. Vi tror tilgjengelighet er den største barrieren for folk, derfor vil vi gjøre fremkalling mer tilgjengelig. Med innføring av våre fotofremkallingsautomater i Narvesen og 7-Eleven løser vi det, mener Skybak.
Kundene stiller større krav
- Utviklingen viser at kundene stiller stadig større krav til tilgjengelighet og effektivitet. Via Narvesen og 7-Eleven ønsker vi å være først ute for å dekke disse behovene, slik vi tidligere har gjort både i forhold til billettbestillinger, reiser, og nå også foto, sier Reitan.
Fotoautomaten er selvbetjent. Man kan betale med kort og man kan fremkalle et bilde på fem sekunder. Bildene er så robuste at de ikke kan rives i stykker. Det er mulig å utføre omfattende bildebehandling før bildene skrives ut. Man kan ta bort røde øyne, beskjære, lysjustere og ramme inn. Alt av digitale medier kan benyttes: cd-rom, alle typer minnekort, bluetooth og mobiltelefonkort. Kvaliteten garanteres gjennom en allianse med Sony, som leverer både printere og papir til fotoautomatene.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Jan O. Skybak, administrerende direktør i Digikwik
mobil 92 85 17 98 eller e-post: jan@digikwik.eu
Reitan lanserer fotoautomater i Trondheim:
Øyeblikkelig fremkalling på Narvesen og 7-Eleven
Oslo/Drøbak, 13. desember 2006: Et nytt selvbetjent fotoautomat-konsept skal rulles ut over hele landet. Først ut er Trondheim. Fra onsdag 13. desember er 33 fotoautomater tilgjengelige i Narvesen og 7-eleven butikker i byen. Fotofremkalling må være tilgjengelig der folk flest ferdes, sier administrerende direktør i Digikwik, Jan O. Skybak.
I dag lanseres et samarbeid mellom Reitangruppen og Digikwik. Digikwik er et nytt konsept for hurtigfremkalling. Det lanseres fotoautomater i 33 Narvesenkiosker og 7-Eleven butikker i Trondheim. Narvesen og 7-Eleven vil sammen med Digikwiks fotoautomatene gi kundene sine Norges raskeste fremkalling
- Vi velger å lanserer Digikwik i Trondheim som første sted i Norge. Trondheim er en perfekt by som har en passe størrelse for vår lansering. Dessuten ønsket vi å starte et annet sted enn Oslo og Reitanfamilien har jo en sterk tilknytning til Trondheim. De ønsket derfor også å starte her, forteller Skybak.
- Vi ønsker til enhver tid å tilby våre kunder det de ønsker, og vi har lenge sett et behov for å tilby rask og enkel fotofremkalling av digitale bilder. Nå plasserer vi fotoautomatene der folk ferdes, i Narvesen og på 7-Eleven. Vi har som ambisjon å gjøre hverdagen enklere for våre kunder, og rask og enkel fotofremkalling kan være en liten, men viktig bidragsyter til dette, sier administrerende direktør Magnus Reitan i Reitan Servicehandel.
- Et enormt behov for å fremkalle bilder
Overgangen til digitale bilder har tvunget fotobransjen til å måtte omstille seg. Kundene har utviklet en ny atferd hvor man i mye større grad forlanger fremkalling der de ferdes, det skal gjøres raskt samtidig som det ikke skal gå på bekostning av kvaliteten. Veldig mange av dagens kunder fremkaller ikke sine digitale bilder, men lar disse ligge på datamaskinen.
- Det er vokst frem et behov for raskt å kunne skrive ut digitale bilder av høy kvalitet. 98 prosent av alle fotokameraer som selges i Norge er digitale og i dag har 65 prosent av landets husholdninger minst ett digitalkamera. Vi tror tilgjengelighet er den største barrieren for folk, derfor vil vi gjøre fremkalling mer tilgjengelig. Med innføring av våre fotofremkallingsautomater i Narvesen og 7-Eleven løser vi det, mener Skybak.
Kundene stiller større krav
- Utviklingen viser at kundene stiller stadig større krav til tilgjengelighet og effektivitet. Via Narvesen og 7-Eleven ønsker vi å være først ute for å dekke disse behovene, slik vi tidligere har gjort både i forhold til billettbestillinger, reiser, og nå også foto, sier Reitan.
Fotoautomaten er selvbetjent. Man kan betale med kort og man kan fremkalle et bilde på fem sekunder. Bildene er så robuste at de ikke kan rives i stykker. Det er mulig å utføre omfattende bildebehandling før bildene skrives ut. Man kan ta bort røde øyne, beskjære, lysjustere og ramme inn. Alt av digitale medier kan benyttes: cd-rom, alle typer minnekort, bluetooth og mobiltelefonkort. Kvaliteten garanteres gjennom en allianse med Sony, som leverer både printere og papir til fotoautomatene.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Jan O. Skybak, administrerende direktør i Digikwik
mobil 92 85 17 98 eller e-post: jan@digikwik.eu
Jan O Skybak og Magnus Reitan lanserer Digikwik fotokiosk på Narvesen og 7-Eleven
Birger Jensen
Digikwik FotoKiosk
5 sekunder pr bilde fremkalt